- Nachhaltigkeit, BNE, SDGs, Elektomobilität
- Sustainability, SDGs, eduaction for sustainable development, electromobility
FTZ für Nachhaltigkeit und Klimafolgenmanagement
Head of unit
Ulmenliet 20
21033 Hamburg
Room 0.37
T +49 40 428 75-6107
Jennifer Pohlmann (M.Sc. Public Policy and Human Development, BA Sozialökonomie) betreut im FTZ NK seit November 2017 verschiedene internationale Forschungsprojekte. Sie bringt ihre mehrjährige Projekterfahrung aus der Entwicklungszusammenarbeit und dem Capacity Building ein und entwickelt momentan zwei Online Lernangebote zu den Sustainable Development Goals und Klimawandelanpassung in den Ingenieurswissenschaften. Darüber hinaus arbeitet sie an einem Projekt zu eHealth in Tansania und führt das neu-gegründete Green Office (Büro für Nachhaltigkeitsdienstleistungen) der HAW Hamburg.
Jennifer Pohlmann (M.Sc. Public Policy and Human Development, BA Socio-Economics) (deputy head of FTZ NK) joined the team in November 2017. With her extensive project management experience in development cooperation and capacity building, she is currently developing two online learning offers on sustainable development goals (SDGs) as well as implementing climate change adaptation into Engeneering sciences. In addition, she coordinates a project on eHealth and Surveillance in Tanzania and leads the newly founded Green Office (office for sustainability services) at the HAW Hamburg.
1) Sheryl A. Lee, Jane Mork, Neven Voća, Viktoria Voronova, Ana Virsta, Ana E. Daraban, Jennifer Pohlmann, Walter Leal Filho, Bojan Ribić & Craig E. Banks (2021): A comparison of waste education in schools and colleges across five European cities, International Journal of Sustainable Development & World Ecology, DOI: 10.1080/13504509.2021.2019138
2) Leal Filho, W., Wolf, F., Pohlmann, J. (2021): Digitalisierung und Nachhaltigkeit durch internationale Ansätze – Beispiele der HAW Hamburg. In: Leal Filho, W. (eds) Digitalisierung und Nachhaltigkeit. Theorie und Praxis der Nachhaltigkeit. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61534-8_1